Jul jul strålande jul..

Jaha, då var ännu en julafton över. Har varit en väldigt soft en hemma hos familjen Asp och det gillar jag starkt. Brorsan har haft mjukisbrallorna på sig och jag har väl inte varit speciellt uppklädd jag heller. - Standard. Skönt att bara kunna vara.
Även om det är sweet att bara vara med familjen så var det ändå kul att mormor och morfar kom över en stund. Var ju ett tag sen jag träffade på dem. Det blev en del skratt, precis som vanligt. Roliga är vad de är!
Som vanligt så har dagen bjudit på en del tv-tittande:
Kalle Anka - höll faktikst på att somna sista halvtimmen. Fick kämpa mig igenom. Man ska ju trots allt se hela.
Kan du vissla Johanna - Orkade inte med den i år. Softade lite istället.
Karl-Bertil Johnssons jul - Det har jag sett en gång och har inte lust att göra det igen. Verkar så fruktansvärt tråkigt. För många är det en tradition, men vadå? Det suger ju verkligen! Eller så är det bara jag som måste ge det en chans till. Men men..eftersom jag inte vet vad jag tydligen går miste om så lider jag ju inte av det heller. Bara dumt att fastna i ett program till som man måste beta sig igenom en gång om året, bara för att.
Julklapparna var ju inte helt fel heller. Lite pengar, biopresentkort, raggsockor, godis, lovikavantar, bärbara minihögtalare och lite annat smått och gott. Skönt att det låg lågt med julklapparna i år. Vi bestämde att vi skulle lägga pengarna på något annat. Kanske blir en resa eller nåt. Värt.
Har även blivit en del musik. Här är en av låtarna som skränat i familjen Asps högtalare: Ronan Keating – Fairy Tale Of New York
Ännu en julafton är alltså avklarad och det har ju varit trevligt. Nu längtar jag dock riktigt mycket tillbaka hem till Åre igen. Vill åka skidor NUUU! Tyvärr får jag vänta tills på måndag så jag måste hålla ut lite till. Imorgon ska jag i alla fall ut på kvällen. Får se vad dagen bjuder på. Sen på lördag blir det nog shopping med brorsan. Han har en hel lön att spendera. Himmelriket för Denise eller vad?! Sjukt kul att shoppa med brorsan. Speciellt när jag får bestämma och vara smakråd. Det är niiiiice! Därefter är det söndag och då bär det av hem igen. Klockan sex på morgon närmare bestämt. Då går busse innifrån centralen. Åtta timmars dryg bussfärd är väl inte det roligaste sättet att spendera en dag men värt eftersom dagen efter bjuder på skidåkning. Lär väl bli utgång på söndagkvällen också om jag känner mig och Bjenne rätt. Det blir sweet.
Hare kung, pussen på din ****!
BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0