Min dag..eller nåt..

Har skrivtorka. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Eller hur jag ska skriva rättare sagt.

Dagen började i alla fall med väckning. Lyxigt att både Linnea och Samuel kommer och väcker mig på morgnarna. Sov ju själv inatt och då är det är ganska så välbehövligt. Jag hade ställt in mig på att det inte skulle bli någon skidåkning idag och att jag skulle sitta hela dagen och ha lektion. En tråkig dag helt enkelt. Tänkte att det var lika bra att ha den intsällningen direkt så att jag inte skulle bli besviken. Inte för att jag tycker att det är bra att ställa in sig på att en dag ska bli tråkig men jag var inställd på lektion hela dagen så att jag inte skulle sväva bort i tankarna och bli alltför ivrig. Nej, jag skulle koncentrera mig på plugget. Det gick väl inge vidare. Inställningen till noll skidåkning fanns fortfarande kvar men i mina tankar fanns jag i backen hela tiden. Jag klarar verkligen inte av att sitta still och bara lyssna. Det var inte ens något att anteckna. Riktgt drygt. Vi fick till och med läxa. Gaaah! Vi ska läsa och greja. Gillar verkligen inte att läsa. Ångest!

Efter undervisningen kollade jag och Samuel till bilen lite. Jag åkte iväg till Järpen och köpte mig lite bromsolja och fixade. Verkar ju ha blivit bättre men vill få den där lampan att sluta lysa. Annars får jag dra ur någon säkring tills att jag har besikningen. Går ju inte att jag har en varningslampa som lyser. Garanterat nedslag.

Efter bilfixandet bar det av in till Åre. Vi var ett skönt gäng tjejer denna gång. Idag var det kötta som gällde. Gick väldigt bra för alla tycker jag. Sjukt kul att se hur det går framåt. Skönt att bara få vara inne i sin egen värld ett tag också. Blev ju ingen skidåkning idag så fick sväva iväg i tankarna på skateboarden istället. Eller snarare inte tänka alls. Det är det bästaste. Bara jag och brädan och en fet vilja till att bli bättre.

Imorgon blir det skidor igen. Eller blir det kanske snowboard? Har för mig att jag kanske skulle åka lite bräda med Rebecka. Jag får se. Kankse kör bräda en stund och sen skidor. Blir nog bra.
Måste börja köra röda linjen i Bräcke också. Har ju inte hoppat "ordentligt" sen 05-06 och då var jag ju helt sjuk i huvudet. Inga hämningar alls. Jag bara körde, och det gick ju som det gick. Önskar att den där spärren fortfarande inte fanns men nu gör den tvärr det. Måste få bort min rädlsa för saker och ting. Jag kan ramla och det hör till. Det är bara bra enligt mig. Om jag inte gör saker över mina gränser så gör jag hela tiden saker som jag kan och då kan jag ju inte lära mig något nytt. Jag kan inte lyckas med allt på första försöket utan det blir oftast fel. Jag måste lära mig att göra mer saker utöver min förmåga för att lära mig mer. Åka över mina gränser helt enkelt men på ett kontrollerat sätt.

Nu orkar jag inte skriva mer knasigheter. Vill sova.

Hörs imorgon. Sov så gott!

BLESS
/Dennis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0