Shoppaholic..

Tudeloo! Finfin dag det här. Som jag sa igår så skulle jag ju åkt in till stan med Steffie men så blev det inte. Jag vaknade sent som vanligt och vi bestömde oss för att luncha på Deli istället. Så jobbigt med all julstress. Supertrevligt var det och skönt att snacka om alla möjliga dumheter för andra dagen i rad.
Efteråt åkte jag och hämtade mamma på jobbet och sen hade jag tänkt att åka in till stan men då kom grannen och ringde på. Deras bil hade fått punka på Huddingevägen och de skulle med någon släkting till vårdcentralen så det var lite bråttom. Fick då rycka in som taxi, vilket jag är van vid så det var ju inga problem.
När jag väl kom in till stan så unnade jag mig lite nya kläder. Alltid fräscht! Julklapparna gick på ett svep i samma affär. Tacka vet jag designtorget. Hittade lite roliga saker där som jag tror går ganska fint hem hos familjen. Hade ingen lust att köpa strumpor, kalsonger, slipsar och allt vad de nu önskade sig. Det känns inte så genomtänkt om ni frågar mig. Gillar att vara mer personlig och ge mina nära och kära ett gott skratt. Får väl se om jag lyckas.
Klädde även granen eftersom det tydligen är mitt mission. Har blivit det genom åren. Samma sak vad det gäller att dela ut julklapparna på julafton. Jag var alltid så ivrig när jag var liten så jag ville öppna så snabbt som möjligt. Sen blev det bara så att jag alltid ska göra det, vare sig jag vill eller inte. Lite besviken att det var en gran och inte en tall i år förresten. Vi brukar nämligen ha jultall, tro det eller ej, men i år så fanns det ingen fin så det fick bli en gran. Det är ju faktiskt finare med gran så jag ska väl inte klaga.
Skinkan blev också god men jag åt inge mycket. Har inte varit så pigg i huvudet idag. Går lite upp och ner men har väl fått mig någon shakelishakening av vurpan.
Nu blir det till att sätta på någon film som jag kan somna gott till. Ganska värdelöst att somna till filmer eftersom det bara blir halva filmer jag ser. Men men..det hjälper mig att somna i alla fall så det är värt ändå.
Imorgon är det förövrigt julafton. KNAS!
BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0