KNAS

Vet inte riktigt var jag ska börja. Var ju någa dagar sedan jag skrev nu. Känns som det här kommer bli ett långt inlägg. Får se vart jag landar. Kan ju börja med att upplysa om att jag numera är i huvudstaden och ligger i min alldeles egna säng. - SKÖNT! Var senast på höstlovet jag besökte denna plats och det var verkligen ett konstigt lov. Tänkte ta det lite lugnare denna gången och ladda batterierna lite. Känns som om det kan behövas.
Nu kom det precis upp en låt på spotify som fick mig att tänka på det jag nästan alltid tänker på. Känns som om det speglar oss ganska bra. Eller ja, det får mig att se väldigt mycket likheter. Jag känner mig dum mot dem som står mig närmst men jag kan samtidigt inte göra så mycket åt mina egna känslor. Hur mycket jag än försöker kan jag inte göra som du. Det är så svårt för mig att bara stänga av det som är jobbigt. Visst kan jag vara bra på att fly från saker men jag vet att det i längden inte kommer att hjälpa. Jag kan inte bara släppa det som jag känner. Det är så hemskt att jag beter mig som jag gör. Att jag inte bara kan släppa taget för mina närmstas bästa. Hur självisk får man bli egentligen? Men det är inte så lätt när det jag brottas med ständigt kommer upp efter några glas. Är orden sanning eller får alla andra höra samma sak? Jag vill tro dig men jag vet inte eftersom du aldrig vill prata annars. Hur ska jag kunna stänga av för din skull om jag inte ens vet om det är det du vill? Det senaste var att jag inte skulle göra det. Att jag efter lovet ska visa vad jag verkligen känner. Det är så svårt när det ligger i dina händer. Att du blir besviken och ledsen när jag smsar med en annan person..är det verkligen så? För i så fall förstår jag inte varför du gör som du vill. Behandla mig som du själv vill bli behandlad så är jag tacksam. Men det kan jag inte kräva. Jag kan inte ändra på dig och det vill jag inte göra heller. Jag vill bara få något tillbaka. Veta om jag lägger min energi på rätt saker. Vare sig jag gör det eller inte så kommer jag ändå alltid att ställa upp. Sån är ju jag. Du kommer kunna vända ryggen totalt och få mig att må så fruktansvärt dåligt. Du kommer kunna få mig att känna mig så värdelös och äcklig. Att bli så sviken och sårad som ingen annan människa. Det spelar ingen roll vad du gör. Jag har känt på en del av det och jag kommer alltid att finnas där ändå. Om du bestämmer dig för att stänga av mig helt och hållet precis i denna stund så kommer jag ändå komma när du ropar. Det kan vara om en minut och det kan vara om trettio år. Jag kommer alltid att finnas här för dig vad du än gör mot mig. Många tycker att jag är puckad och borde släppa taget men det funkar inte så. Du har satt för stora spår i mitt liv så jag kommer jämt och ständigt finnas vid din sida. Ropar du så finns jag där.

Innan jag kom hem så var det en del att göra. Jag skulle åka snowboard. Tro det eller ej. Denise har gjort det igen! Jag har stått på en snowboard. Inte riktigt okej kanske enligt min åsikt. Ska nog hålla mig till skidorna. Det är ändå något jag behärskar men det kan ju vara kul att testa något nytt. Gillar ju utmaningar och det är kul att se när det går framåt. Det blev till att få Bjenne som lärare och det gick riktigt bra. Hon var så duktig så! Tack för hjälpen! Lärde mig faktiskt att svänga åt båda hållen och nu fattar jag hela grejen. Var inte så svårt som jag trodde. Det kan däremot vara en fördel om jag är pigg och frisk i kroppen. Annars går det åt skogen..det är något jag lärt mig av denna snowboardupplevelse. Gjorde förresten en ny fin vurpa. Eller många rättare sagt men det var en som var ganska så läskig. Jag fick felskär och det höff till i bakkant. Jag kastades bakåt och mitt huvud "krossades" mot backen. Det var verkligen som om någon slängde mitt bakhuvud ner mot snön. Vilken smäll det blev. Glasögonen gjorde mig en fin fläskläpp toppad med lite blod och min hjälmen spräcktes innuti. Jag som hade sagt till Bjenne att jag egentligen itne skulle behöva hjälm eftersom jag inte skulle komma upp i de hastigheterna ändå men jag tog hjälmen ändå. Såhär efter är jag glad att jag gjorde det för jag är fortfarande lite knasig i skallen. Absolut inget allvarligt men det är inte riktigt som vanligt. Skönt att det gick så pass bra i alla fall.
Har även åkt skateboard. Riktigt schysst. Det går framåt må jag säga.
Jag hade gjort upp finfina planen och köpt det allra bästaste. Endast dina favoriter. Men allt blev knas. Trodde aldrig vi skulle talas vid någe mer men jag hade fel. Skönt det. Mådde så dåligt av vissheten om att jag sårat dig. Var inte meningen så. Jag var bara så arg och ledsen. Planen gick ju hem ganska så fint tillslut och jag är glad över att du uppskattade det. Är även glad över att vi kom överens innan jag åkte hem. Skulle dock vilja snacka om det istället för att lösa det som vi brukar, även om det oftast är smidigast så.
Värst vad jag babblar. Allt är ju verkligen jätteknasigt så som jag skriver. Men jag vill bara få ur allt ur huvudet  och jag tänker ju lite knasigt så då blir skrivandet detsamma. Öhm..som sagt.
Något annat som är knas är att jag är i Stockholm/Huddinge. Kändes verkligen konstigt att åka pendel och tub idag. Det var folk överallt och jag blev bara ännu mer stressad över egentligen ingenting. Har ju ingen julklappsstress så jag vet inte varför jag stressade upp mig. Kan annars tycka att "Stockholmsstressen" kan vara skön ibland. Gillar när det är fart och fläkt och det händer saker men det ska vara något mellanting. Orka bli stressad fast man inte behöver. Bara för att liksom. Vad är meningen med det? Äh..dagen får väl bli som den blir och detsamma med den här julen och nyåret. Blir nog bra.
Nej, nu har jag skrivit massa skit igen. Vet inte var det kommer ifrån men det är väl uppenbarligen det som min hjärna är fylld av. - Skit. Aja..knas är vad allt är just nu i alla fall men men. Mår väl hyfsat bra ändå.
Nu måste jag sova. Imorgon ska jag göra stan osäker med Steffie. Ska bli kul att träffa henne. Var ju ett bra tag sedan.
Hängde förövrigt med Jenny idag och det var riktigt nice. Vi käkade riktigt goda pannkanor. Tack för en bra dag!
Ha det fint!
BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0