Tankar..

Har massa saker som snurrar runt i huvudet så jag orkar inte ta tag i det eller ens bry mig.

Är det något jag verkligen har svårt för är det när jag får veta saker via genvägar, och när det är saker som det inte är tänkt att jag ska veta som de ändå vet att jag kommer få reda på. Självklara saker som bara inte nämns.

Just nu orkar jag inte med så mycket mer än skidåkningen. Skönt att bara få vara. Skönt att åka själv också.

Känner mig bara så dålig och så bortvald. Hon som man kommer till i nödfall, då det inte finns någon annan. När man behöver hjälp eller en tjänst. Visst, jag finns alltid där för folk vare sig det är mina vänner eller inte men är det värt det? Kan vara kul att få något tillbaka ibland också. Ska inte säga att jag inte får det för det får jag men känns ibland som om jag ger och ger. Jag har väl mer eller mindre alltid varit den som folk kommer till om det är något men just nu känns det bara sunkigt. Som om jag verkligen är andrahandsvalet.

Hey check this out! TECH NINE MOTHERFUCKER! Haha bäst! (En grej som kom upp på en snb-film)

Direkt när saker och ting inte är som det ska så söks jag upp. Är jag en trygghet eller bara något man utnyttjar? Bra eller dåligt? Vad det än är så är det jobbigt. Jobbigt att ständigt komma som tvåa då det alltid var tvärt om förut. Men det är väl bra att känna på det också. Att inte alltid vara nr. 1. Men det är skillnad på att inte alltid komma först och att bli bortvald.

Något jag heller inte är speciellt förtjust i är lögner. Jag blir hellre sårad på djupet än att någon står och ser mig djupt i ögonen och drar en stor fet lögn! I slutändan så sårar det så grymt mycket mer och det är vad det gör just nu. Att bli ledsen men acceptera en sak och sen inse att det egentligen var på ett annat sätt. Att bli bortvald framför någon annan. Känner mig så fruktansvärt dålig, värdelös och oönskad. Ja, faktiskt! Sjukt jobbigt. Denise mår inte så. Hon mår ständigt bra. Eller?

Oron börjar komma mer och mer men det löser sig nog. Det gör det alltid. Frågan är bara hur?

Vill bara ut i backen och åka just nu. Lite skate hade inte heller suttit helt fel. Måste bli bra på det.

Jobbiga tankar med jobb och boende flyger också runt i skallen. Att inte veta vad som händer framöver. Är helt utlämnad. Det måste lösa sig på något sätt. De sa idag att det bara är några veckor kvar tills vi slutar. Helt sant men inte hade jag tänkt på det heller. Tiden går så sjukt snabbt! Måste hitta boende och jobb. Vill stanna. Måste stanna.

Lite tankar sådär..antar att ni inte blev speciellt kloka på det här dock.

Var hon vackrare än mig?

BLESS
/Dennis

Kommentarer
Postat av: rebecka

dasp du är bra! och ingen är vackrare än dig, varken utan på eller innuti.

2010-03-23 @ 21:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0