Invigning..

Då var jag tillbaka "hemma" igen. Vet dock inte riktigt vad som är hem längre. Är det Stockholm, Huddinge, Hålland, Duved eller vart är det jag hör hemma egentligen? Känner mig hemlös på något sätt.
Just nu sitter jag i alla falla i sängen där jag bor just nu..skolan/Hålland. Är själv på rummet. Vet inte vart Linpan tagit vägen. Skönt att vara själv ett tag. Har ju varit ett intensivt lov änven fast jag tagit det lugnt. Jag är ju lite smått sällskapssjuk så det har varit skönt att alltid ha människor runtomkring mig. Speciellt när det varit mina närmsta. Däremot förstår jag nu hur viktigt det är med riktig ensamtid. Inte bara ensamtid från alla randommänniskor jag känner utan från alla. Att bara sitta för sig själv och få rensa skallen lite.
Inviger därför min nya mugg idag med både varm choklad och te. Riktigt mysigt. Gott med te nu när förkylningen börjar knacka på dörren. Får väl se. Om jag inte minns fel så nämnde jag ngåot till Bjenne om att jag förmodligen kommer vara förkyld på tisdag. Det är tisdag imorgon och näsan har börjat korka igen så att det så smått rinner lite om den. Jaja..lite förkylning har ingen dött av. Eller?

Knasigt att skolan började idag. Har varit så skönt att bara få vara. Vi har varit i backen på dagarna och sen åkt hem och chillat, diskat, städat och umgåtts. Nu börjar det plötsligt bli stressigt med att hinna till backen och det ska köras fram och tillbaka.
Kul att träffa vissa ansikten igen i och för sig.

Det har förresten varit en väldigt bra dag. Jag och Bjenne packade in allt i bilen för att flytta "hem" igen. Har ju bott i Duved i två veckors tid. Riktigt uppskattat från min sida.
I alla fall så packade vi in allt i bilen och drog upp till Rödkullen. Där köttade vi lite bräda i en halvtimme och sen så bar det av mot skolan. Vi var aspepp. Dock inte på skolan men på snowboard och vi hade bara allmänt glatt humör. Som vanligt så var jag sist in i klassrummet. Fick applåder när jag kom in. Väldigt in entré om jag får säga det själv. Slänger upp dörren med andan i halsen och skidkläderna på. "Nu är jag här"..eller något i den stilen vräker jag ur mig. Därefter applåderna och ropen. Man tackar man tackar! Sen fick jag en kram också. Trevligt trevligt.
Vi snackade lite om terminen vi har framför oss..bestämde när vi ska ha lov och sen så var det dags för lunch. Därefter drog vi till backen..igen.

Har även skatat idag. Sjukt nice. Som vanligt så slår jag mig gul och blå men det är det värt. Gör det ju för en god sak. Har dock ännu ondare i knogen nu än innan. Den är lite smått knasig. Får se om det blir bättre någon gång.
Fick Bjenne att våga lite mer idag också. Bara att säga att hon ska göra som hon gör när hon åker snowboard. Då går allt som en dans. Eller hon vågar då i alla fall..och resultatet blir ju tillslut riktigt bra. Kul att hon vågade.

Nu börjar jag bli trött. Orkar inte sitta upp längre heller. Har slagit i svanskotan både i backen och i rampen så nu ska jag lägga mig istället.
Har väl inte så mycket mer att säga..
Hoppas på en bra morgondag och förhoppningsvis så tar jag mig till backen. Får nog bli skidor imorgon. Var inte så kul att åka bräda idag på eftermiddagen. Såg inte så mycket och sen var det lite isigt. Skönt att glida i barnbacken i och för sig men den tar slut så snabbt plus att man aldrig vet vart ryssarna och småbarnen tänker svänga. Sjukt oförutsägbara! Känns ändå bra att jag i alla fall kan ta mig ner så sjukt mycket bättre än många andra på det som jag egentligen är sämst på. Jag menar..det kan ju inte direkt vara en skönhetsstil som beger sig ner för backarna när jag glider gram men jag kan ändå hantera brädan. Eller hyffsat i alla fall. Kanske borde hålla mig till skidorna ändå. Men jag gillar ju utmaningar och det är alltid kul att lära sig något nytt. Blir bara sp sjukt frustrerad när jag är så fruktansvärt dålig på något. Det är dock roligare då jag ser att det går framåt i utverklingen. Då blir jag pepp igen.
Värst vad jag svävade iväg i mitt skrivande. Nu ska jag sova.

Hoppas ni haft en fin dag..för det har jag haft.

BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0