Det rullar på..

Jahapp..då var första skolveckan på året snart avklarad. Bara morgondagen kvar, vilken kommer bestå av skidåkning på förmiddagen och estetisk produktion på eftermiddagen. Alltså en lekdag. Har i och för sig praktik på kvällen men det ska bar bli kul det med. Kul att hänga med ungdomarna.

Trodde först att det inte skulle bli någon skidåkning, varken idag eller imorgon men jag hade fel. Vi körde halvdag idag så det bar av mot backen efter lunchen. Fick även reda på att vi börjar ett imorgon så då hinner jag åka skidor då med. När vår lärare nämnde att vi skulle hinna åka skidor bådeidag och imorgon så skönk fokuset ganska mycket. I alla fall hos mig. Skidåkningen var det enda som fanns i mitt huvud. Men det är väl som vanligt. Det är det jag lever för just nu och jag känner att jag knappt orkar umgås med de som går i skolan. Sitter hellre på mitt rum och ser på film. En aning ensamt men väldigt skönt. Kommer bli en riktig ensamvarg under den här terminen. Undra var sällskapssjuka Denise tog vägen? Inte finns hon här just nu i alla fall. Känns konstigt. Har aldrig känt mig så här oberoende av andra människor förut. Det är bara jag och mina skidor just nu. Jag gillar ju fortfarande att hänga med mina vänner men det är inte samma måste. Jag är absolut beroende av mina vänner fortfarande, det är jag. Men det är så skönt att få lägga fokus på endast mitt bara för ett tag. Jag har annars hela tiden alltid varit den som ska finnas till hands för andra och göra så att de mår bra istället för att tänka at jag själv ska göra det. Sätter oftast andra före mig själv, vilket är Denise i ett nötskal. Det gör jag väl nu också men känner att jag kan dra mig undan på ett annat sätt nu och då tar inte lika många personer mig för givet.

Imorgon blir det som sagt skidåkning på förmiddagen. Åker efter frukosten. Skönt att jag fått mänskliga väckarklockor. De ringer, smsar och till och med knackar på hos mig för att jag ska komma upp i tid. Fina människor det där.

Ska förresten lära Linpan, min rumskompis, att åka skidor på söndag. Ska bli riktigt kul. Får väl se om jag har något vettigt att komma med. Det ska bli riktigt kul i alla fall. Det är en sak som är säker.



Haha kungen i backen!


Läste förreste igenom inlägget jag skrev igår. Lät lite creapy så jag hoppas att det inte misstolkas.

Ska bli skönt att sova tidigt. Ha en trevlig kväll!

BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0