Bra dag..

Idag har varit en bra dag. Lite ångest för vad som hände igår men det är inget jag kan göra något åt, så varför gräma sig för det?

Det har varit sol och varmt idag. Riktigt skönt men kanske lite för varmt för att vara januari. I alla fall på toppen. Plusgrader är inte riktigt okej. Vi vill ju ha mer snö!

Jag och Johan har testat lite headskidor och vi hittade nog varsin favorit. Kul att testa lite olika då man verkligen blir prövad på sin teknik. Borde egentligen köpa en avencerad allroundskida så att jag kan utvecklas ordentligt. Visst, det kan jag väl göra på mina nu med men det blir inte samma sak. Det går liksom att fisåka med dem och fuska i både kort- och långsvängar men ett par som jag testade nu var jag tvungen att ha bra teknik fullt ut för att det skulle funka. Annars blev det totalfel. Skulle vara bra med ett par sådana skidor så att ajg verkligen vänjer mig in vid rätt teknik, vilken i och för sig är olika på olika skidor men vill gärna ha en bra grundteknik.

Vi kunde även åka lite med Daniel idag då han endast hade en lektion. Det var ju ett tag sen han hade tid med det, så det var ju riktigt uppskattat. Skönt att kunna hänga lite istället för att bara skrika hej i backen.

Efter skidåkningen blev det svull framför Hancock och därefter lite häng med Johan och Martin.

Nu ska jag sova och ladda inför morgondagens skidåkning. "Denise som skidlärare" är det som står på schemat så vi får väl se hur det går. Blir nog roligt. Ni lär väl hitta mig i rödkullens barnbacke.

Ha fortsatta trevliga fem minuter på denna dag.

BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0