Sömntutan..

Trött efter gårdagen så pallrade jag mig upp när klockan ringde i morse. Hade en speciell kväll med Bjenne och Daniel. Lite knasigt, precis som det brukar bli men men..

Dagen gick verkligen sämst till en början. Eftersom jag sov hos Bjenne så tänkte jag att det var smartare att inte åka till skolan på morgonen, då hela zebrateamet skulle till Duveds kyrka för att kolla hur vi ska rigga till Duvedsdrmat. Det ligger ju precis granne med lägenheten så det hade varit nära och bra. De visste dock inte när vi skulle dit så jag fick pallra mig till skolan på morgonen ändå. När jag går in i klassrummet, lagom trött och schleten så utbrister de "Denise, vi ska till Duved nu". Gaaah, snacka om ångest! Det var bara att sätta sig i bilen igen. Jag hade kunnat sova i minst en och en halv timme till. Så fruktansvärt drygt. Jag hade verkligen behövt den sömnen med tanke på att jag somnat fyra gånger på olika ställen idag. Först i Duveds kyrka på en bänk, sen i bilen, därefter i tidningsrummet och till sist i kyrkan i Järpen. Tror förresten att jag somnade till när vi kollade på film för några timmar sen också.
Dagen blev inte heller bättre av att det blev soppa till lunch. - Kålsoppa med svamp i. Bläää! Brukar inte klaga på maten men nu har det faktiskt bara blivit sämre och sämre. Tråkigt tycker jag.

I eftermiddags så kom Simon och fotade oss i zebrateamet. Till sin hjälp hade han även Thommy. Det blev riktigt schyssta bilder. Kolla in några av dem på http://www.sjoren.se/blogg eller http://www.sjoren.se/zebra. Grymma bilder!

Efter praktiken/andakten i Järpen var det film på mitt rum som gällde. Vi tänkte först se Skönheten och odjuret men det blev Con Air istället. Sweet med lite sällskap. Dock blev det ganska trångt när vi skulle ligga fem stycken i sängen. Men det var bara till att kramas och det var ju trevligt det med. Eller ja, jag får väl mest panik då jag måste ligga eller sitta still tätt med andra om det inte är någon jag vill mysa med. Gillar inte att inte kunna breda ut mig. Vi hade i alla fall det trevligt.


Imorgon är det fullt ös medvetslös som gäller. Bjenne har planerat upp dagen så det är bara att köra på. Vi ska försöka oss på en ny Bjenne och Niisen kväll. Dagen kommer att bjuda på after ski, hockey, utgång, zebracafét och lite annat. Hoppas på att kunna ta mig några åk i backen imorgon också men vi får väl se hur det blir med den saken. Klassen lär ju partypoopa den drömmen åt mig. Tråk! Det gick ju inte som vi tänkt oss igår.

Sen har jag ju mina problem också. När det känns som om allt börjar dra förbi mig och jag böjar gå vidare, då rivs allt upp igen. Jag orkar inte med det där snacket längre. Speciellt inte så som saker och ting är just nu. Jag får skuldkänslor och önakar att jag inte visstades i en viss persons närhet. Eller det önskar jag ju inte men just för den personens skull. Jag vill inte förstöra. Just nu är jag ju bara i vägen! Vore lättare om jag inte fanns där men det vore ju också tråkigt. Vill ju behålla min vän! Blir bara så sjukt trött på att saker och ting ska rivas upp hela tiden. När jag verkligen börjar känna att det går så bra och det flyter på och jag trivs i nuläget..då är vi plötsligt tillbaka där vi var förut. Men det är väl så livet är. Vill bara inte ha massa saker tyngda över mina axlar eller tynga andras axlar med mig själv, men det är väl standard antar jag.

Nu drog jag till en riktig jäspning så det verkar vara dags att stänga ögonlocken. Lär ju somna på stört.

Ha det schysst så hörs vi. Får se om jag hinner blogga imorgon..

Sov gott!

BLESS
/Dennis


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0