Fyra stygn..

Skön dag. Började med lektion som Peter höll i. Därefter var det bara att sätta fart mot backen. Var aspepp eftersom det inte blev någon åkning igår. Även fast jag inte kunde sova någe bra inatt så sova jag ju iaf bättre än vad jag gjort tidigare dagar. När vi kom till backen så träffar jag på Aendrew direkt. Trevligt trevligt! Kul att allt folk börjar komma upp nu. Byn fylls bara på mer och mer, och det tackar jag inte nej till. Alltid trevligt med folk.
Helt okej skönt i backen, lite folk och perfekt väder. Inte så mycket mer jag kunde begära. Men tydligen nöjde jag mig inte där. Nej, jag skulle självklart skoja till det. Jag och Jacob börjar tönta oss lite. Han kör bakom mig med sina skidor mellan mina. Standard. Inte mycket mer med det. Vi kommer upp i en ganska hög hastighet och när vi börjar närma oss backen tänker jag att det börjar bli dags att skjuta iväg mig därifrån. Det går dock inte så bra. Jag ber Jacob att skjuta på men hans skidor har bättre glid så jag lyckas inte åka därifrån. Något händer och jag får felskär. Jag löses ut ur skidorna, som stannar kvar parallelt bredvid varandra, medan jag själv flyger framåt och tumlar runt i snön. De som står runtomkring får sig ett gott skratt och jag själv är mest irriterad över att jag fått massa snö in i mina byxor. Jag slänger av mig jackan och inser att jag har lite smått ont i huvudet. Slog jag i det? Jag tar i alla fall av mig mina handskar och någon utbrister "denise, du blöder!" Jag tittar på handen och ser att det är blod som rinner från knogen. "JAG BLÖDER", skriker jag oc börjar sprnga runt. När jag sedan kollar lite närmre ser jag att jag fått ett fett jack i handen. Paniken kommer och jag springer runt och skriker. Kommer inte riktigt ihåg men det var så som jag såg allt ifrån min synvinkel i alla fall. Skrek tydligen att jag var i chock också och att jag skulle åka ner av mig själv. Sen var jag noga med att jag skulle till kanten och inte stå ivägen. Grät och skrattade på samma gång gjorde jag också. Var som om jag var full eller nåt. Jättekonstigt! Tillslut kom i alla fall en skoter och hj'lpte mig. Eller ja, det var ju inte skotern men hon som körde den. Superbra service! Jag kunde tillslut ta mig ner och Linnea körde mig till HC. Gick supersmidigt och doktorn var asschysst. Fyra stygn blev det.
Kvällen bjöd sedan på god mat och praktik. Mådde inte så bra på praktiken men det var ändå trevligt.
Nu är jag hemma och mår inte alltför bra nu heller. Borde försöka sova.
Ha en trevlig kväll!
BLESS
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0