Årebo

Tjingelinkan! Längesen sist jag skrev något här. Nu har jag iaf flyttat upp till de norrländska skogarna och jag är numera "Årebo". Eller ja, jag bor ju i Undersåker/Hålland men det är ju Åre. Två riktigt spännande dagar har gått och dag var det första skoldagen. Fulla av info såklart. Kommer knappt komma ihåg hälften men det blir nog bra. Borde haft med mig bilen bara. Man är lite off när man inte kan ta sig någonstans. Har ju inte ens med mig cykeln. Däremot har jag gått en del. Eller ja, inte överdrivet mycket men jag har varit ner till Ristafallet och gått längs det två gånger. Sen har jag gått ner dit en gång till också. Var där två gånger idag och en igår. För er som inte visste det så är det där Ronja rövardotter spelas in. Några scener iaf.

Förövrigt är det riktigt bra mat här och jag tänkte att jag borde gå ner i vikt här. Om jag går upp i vikt eller håller mig på samma som nu så tänkte jag att det skulle bero på att jag bildat mer muskler. Nu har jag däremot fått höra att nästan alla går upp i vikt under året på Hålland! Aj då. Där sprack mina fina drömmar. Men jag ska väl inte klaga. Känns som om vi äter hela tiden men i själva verket så äter vi precis då man ska äta så det är ju bra med riktig "matrutin". Det har jag inte haft på länge.

Hoppas ni har det bra där hemma i storstaden. Just nu saknar jag det faktiskt inte. Är så härligt med den här miljön. Speciellt när vi haft så fint väder de här två dagarna. Hoppas bara att det håller i sig.

Nej, nu ska jag sluta att skriva för det här ska inte bli en "uppsatsblogg". Har iaf träffat klassen idag och de verkar helsköna hela gänget. Tror det här kommer att bli ett grymt år med härliga utmaningar och mycket skratt.

Ha det gött!

Bless
/Dennis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0